Oldal kiválasztása

Tudtad, hogy manapság a marketingesek 63%-a 10 vagy több influencerrel dolgozik együtt kampányonként? Szerinted mi áll az influencer marketing exponenciális növekedése mögött?

Ennek az eszméletlen ütemű növekedésnek elsősorban az az oka, hogy az influencerek képesek megbízható társként kommunikálni a követőbázisukkal, akik így sokkal könnyebben válhatnak az adott márka hűséges vásárlóivá.

Ugye mennyire egyszerű? Igen… de itt is van buktató bőven. Az első például, hogy mi alapján választod ki azokat az influencereket, akik segítségével hirdetni szeretnéd a terméked… Na, erről fogok írni a továbbiakban.

Az átláthatóság kedvéért 2 részre bontottam ezt a cikket:

  1. Miért van szükséged a márkádnak?
  2. Hogy találhatod meg őket?

Ugorjunk is bele! 🙂

Miért van szükséged az influencerekre?

Képzeld el azt, hogy egy házibuliban vagy, ahol találkozol valakivel, akit nem ismersz. Odalép hozzád, megszólít és elkezd kérkedni a sikereivel, azért, hogy a barátja légy… Te meg akarnád ismerni őt?

Szerintem nem… Én legalábbis biztosan nem…

Ugyanez a szitu, annyi különbséggel, hogy most egy közös barátotok mutat be titeket egymásnak és a bemutatás közben megosztja veled a másik fél sikereit. Erre mit mondanál?

Valószínűleg szívesebben mennél bele egy beszélgetésbe, hogy jobban megismerd őt, mint az első szituációban, nemde?

Hogy miért? Mert bízol a barátod ajánlásában – ő egy közös pont köztetek, aki ismer mindkettőtöket. Meg amúgy is, ha ennyire jó véleménnyel van róla, biztos jó ember lehet…

Az emberi agy pontosan így működik, amikor az influencer marketingről van szó. Az influencer a “közös barát”, aki bemutatja a márkád a célközönségnek.

Akár hiszel benne, akár nem: működik. A UPS 2017-es felmérése szerint az amerikai fiatalok 49%-a veszi figyelembe az influencerek ajánlásait, mielőtt vásárolnának.

Szóval, ők milyen értéket adnak a márkádhoz?

  • Tartalmat készítenek róla
  • Ajánlják a követőiknek
  • Hozzá kapcsolodó beszélgetéseket indítanak

Hogy találhatod meg az influencereket?

Ismerd meg a közönséged

A közönséged a stratégia egyik alappillére – és az egyik legnagyobb hibalehetőség is egyben. A legtöbben ott buknak el, hogy nem bizonyosodnak meg róla eléggé, hogy az adott influencer és a márka célcsoportja mennyire azonos.

Tegyük fel, hogy a szépségiparban mozogsz. Annak érdekében, hogy értékesítsd a termékeidet, úgy döntesz, hogy ideje együtt dolgoznod egy olyan influencerrel, aki sok ilyen tartalmat oszt meg a csatornáján. Na, de mi alapján hozod meg a döntést?

Fontos megértened, hogy nem minden szépségiparban tevékenykedő influencer (úgynevezett beauty blogger vagy beauty influencer) rendelkezik azonos célcsoporttal.

  • Vannak, akik a fiatalokra, a tizenéves korosztálynak gyártják a tartalmakat…
  • … és vannak, akik inkább az anyukákat, a középkörű nőket célozza.

Mielőtt belevágsz egy együttműködésbe, muszáj megbizonyosodnod afelől, hogy a márkád és az általad kiválasztott influencer közönsége azonos, vagy legalábbis nagy mértékben lefedi egymást.

Ez kritikus fontosságú, hiszen (sok minden más mellett, persze) az egész együttműködés sikeressége áll vagy bukik a megfelelő kiválasztáson.


✨NYEREMÉNYJÁTÉK✨ Sziasztok, elég régen volt nyereményjáték már az oldalamon, így úgy gondoltam karácsony közeledtével elkezdek nektek pár dologgal kedveskedni. Első körben a @herrahaircarehungary termékeire esett a választásom, ugyanis fantasztikus, hogy kaphatóak kis kiszerelésben. Én személy szerint megörülök párszor, hogy óriási a parfümöm és nem tudom egyszerüen csak bedobni őket a kistáskámba…másrészről pedig iszonyat vagány, hogy egyenesen Londonból a Chanel parfümök tervezői megalkottak egy speciális hajparfümöt, ami nem csak, hogy kellemes illatot kölcsönöz a hajunknak, hanem emellett védi a káros szennyeződésektől, UV-sugárzástól illetve ápolja és óvja a természetes olajoknak köszönhetően a hajunkat. Ha tovább lapoztok látjátok, hogy egy másik ikonikus illatot is kipróbáltam a márkától ami már egy nagyobb kiszerelésben érkezett. A nyereményjáték keretein belül így kisorsolnék egy csomagot ami a következő termékeket tartalmazza: 10 ml-es Scarlet Rose + 30 ml-es Oud Couture. Ahhoz, hogy részt tudjatok venni a nyereményjátékban ezeket az egyszerü lépéseket kéne teljesítenetek: 1. Kövesd az instagram oldalamat @toppdorina 2. Taggeld be két barátnődet a kép alatt 3. Dupla esély annak, aki megosztja a képet taggelésel! Sorsolás: 2018.11.16. Mindenkinek sok szerencsét kívánok!  Akik pedig már most tudják, hogy beakarnak mindenképp szerezni egy ilyen hajparfümöt, azoknak figyelmébe ajánlom az e heti JOY-napokat, aminek keretein belül -30 % kedvezményben részesültek! #herrahungary #hajparfüm #reklám #nyereményjáték #mik #brunette #hungariangirl #herraparfume #haircare #marbelouss #toppdorina #topplerdorina

Toppler Dorina – Marbelouss (@toppdorina) által megosztott bejegyzés,

Toppler Dorina célcsoportja a tizenéves fiatalok

Ismerd meg az influencered

Most, hogy már tisztáztuk az influencer marketing fontosságát, ideje beszélnünk arról, hogy milyen mutatók alapján lehet a legegyszerűbben értékelni az influencereket.

(Akármennyire is tűnhet tárgyiasításnak, ez a fajta értékelés közel szükségszerű annak érdekében, hogy az előző bekezdésben említett kiválasztással a lehető legkisebb eséllyel nyúljunk mellé.)

Követők száma

Ez egész egyszerűen a követők összessége a különböző platformokon, ahol az influencer jelen van. Mielőtt belevágsz egy együttműködésbe, fontos megbizonyosodnod arról, hogy hányan követik az influencert, így könnyen meg tudod becsülni, hogy hány embert érhetsz el általa.

Engagement Rate

Az engagement a különböző bejegyzésekre, posztokra érkező reakciók, interakciók (kedvelés, komment, megosztás, mentés stb…) összessége.

Ez a szám jóval fontosabb, mint a követők száma, hiszen ez mutatja meg, hogy valójában mennyi ember érdelődik az adott influencer iránt.

Engagement Rate = (Engagement/Követők száma)*100 

Pro tipp #1: Érdemes minimum az utolsó 15-18 poszt eredményeit átlagolni és az alapján számolni az engagement rate-t. Felső határ nincs.

Ezek az optimális engagement rate-ek az InfluencerMarketingHub felmérései alapján

Hitelesség

Annak érdekében, hogy a követők megbízzanak az influencer ajánlásaiban, fontos szerepet játszik a hitelessége. Ha ez nincs a helyén, a kampány halálra van ítélve.

A posztjaiknak (különös tekintettel a szponzorált tartalmakra), nem szabad tükrözniük a tényt, hogy ezért ők pénzt kaptak – vagy legalábbis nem szabad, hogy úgy tűnjön, hogy csak a pénzért posztolták.

Például, ha egy fitness influencerrel szeretnéd hirdetni a gyorséttermed, akkor valószínűleg rossz helyen jársz, míg ha ugyanezt a vegán éttermeddel teszed, valószínűleg sikeresebb lesz a kampány.

Személyiség

Csak olyan influencerekkel dolgozz, akiknek a személyisége összhangban van a márkád értékeivel. Fontos, hogy “meglegyen a kémia köztetek.”

Releváns követőbázis

Az együttműködés azokkal az influencerekkel lesz a legeredményesebb, akiknek a követőbázisa vásárlói célcsportod.

A közösségi média

A legkönnyebb módja annak, hogy megtaláld a márkád számára legmegfelelőbb influencert az az, ha megnézed kik azok, akik már egyébként is beszélnek róla. A rólad szóló blogposztok és a közösségi média-megemlítések listája egyaránt közelebb tudnak vinni a célodhoz.

Manapság már a Hootsuite, a Mention és a Simply Measured is képes arra, hogy segítsen monitorozni a márkáddal kapcsolatos posztokat. Ezeket használva gyorsan egy átfogó listát tudsz kapni arról, hogy ki és mit mond rólad online.

A hashtagek

A hashtagek azok, amik becímkézik és ezáltal könnyen kereshetővé teszik a közösségi média bejegyezéseket. Keress rá a márkád hashtagjeire és nézd meg kik milyen eredménnyel posztoltak rólad.

A #hormonmentes legnépszerűbb találatai
A #hormonmentes legnépszerűbb posztjai az Instagramon

Nézd végig őket és ha találsz egy-egy kiugróan sok kedveléssel és/vagy kommenttel rendelkező posztot, csekkold a profilt és kezd el az influencered megismerését ahogy azt korábban leírtam.

@pixyre egyik népszerű posztja a #hormonmentes-sel.
PIXYRE (@pixyre) közös képe Cserháti-Herold Jankával (@hormonmentes) több, mint 12%-os engagement rate-tel az egyik legsikeresebb Instagram poszt, ami a #hormonmentes-sel nem fizetett hirdetésként megtalálható a közösségi médiában.

A Google Értesítő

Állíts be értesítőt a különböző kulcsszavaidhoz. Ez segít abban, hogy gyorsan megtaláld azokat az embereket, akik írnak a márkádról és kapcsolatba kerülhess velük.

A Google Értesítő felülete
Az előző példánál maradva: értesítés beállítása a “fogamzásgátlás” kulcsszóra.

Az influencer marketing platformok

Az influencer marketing platformok nem csak gyorsan, de egyszerűen segíthetnek megtalálni a márkádhoz leginkább illő influencert. Az adatbázisukban szűrhetsz követőszám, kategória, iparág, közösségi média platformok és még számtalan egyéb paraméter szerint.

A legnépszerűbb platformok a Grin, a BuzzSumo, a BuzzStream, a HYPR és a TRIBE. Hazánkban az Influencer Kereső is hasznos lehet.

Zárógondolatok

Ne felejtsd, hogy a megfelelő influencer kiválasztásán áll vagy bukik a kampányod. A legjobb eredmény elérése érdekében fókuszálj a hosszútávú együttműködésekre.

Találj ki egy olyan kompenzációs csomagot, ami motiváltan tartja az influencert. Ez nem feltétlen kell, hogy csak pénzbeli juttatás legyen. Mutasd be az üzlettársaidnak, a barátaidnak – tartsd velük a kapcsolatot, akkor is, ha épp “nincs rájuk szükséged”. Egy egy közös ebéd, esti sörözés… ezek teremtik meg a különbséget.

Ha tetszett ez a bejegyzés, és szeretnél az elsők közt értesülni az új tartalmakról, kövess Instán, @akardosbalint néven megtalálsz! 😉